بیمه تکمیلی سامان اصفهان

1401/9/3
خانه > محصولات > بیمه درمان تکمیلی > بیمه تکمیلی سامان اصفهان

بیمه تکمیلی سامان اصفهان یکی از مهم ترین و پرکاربردترین انواع پوشش های بیمه ای است. با توجه به اینکه انسان همواره در معرض خطر انواع مختلف بیماری ها بوده و هست ، به ناچار برای معالجه بیماری و بهبودی، متقبل هزینه های سنگین پزشکی، دارو، عمل ها ی جراحی و مخارج بیمارستان می شود. به منظور کمک در پرداخت چنین هزینه هایی، بیمه های درمانی طراحی و به متقاضیان ارائه می گردند.

آیا شما هم از افرادی هستید که در شرکت یا سازمان دولتی یا خصوصی کار نمی کنند و متقاضی بیمه تکمیلی هستند؟

شرکت بیمه سامان به عنوان یکی از شرکت های خوشنام در زمینه بیمه های اشخاص، بیمه تکمیل درمان را به صورت انفرادی و خانواده عرضه نموده است.

یکی از مزیت های بزرگ داشتن بیمه تکمیلی انفرادی سامان این است که بیمارستان ها و مراکز درمانی به هنگام مراجعه ما، موظف هستند که طبق تعرفه مصوب وزارت بهداشت هزینه را محاسبه کنند. چرا که طرف حساب آن ها شرکت بیمه است.

شرکت بیمه سامان طرح های مختلفی را در مورد بیمه تکمیلی انفرادی به شما ارائه می دهد که می توانید طرح های بیمه درمان سامان را با وارد کردن شماره تماس تان در پایین صفحه از کارشناسان ما بپرسید.

 

بیمه تکمیلی سامان اصفهان

 

بیمه تکمیلی سامان اصفهان چیست؟

بیمه تکمیلی سامان اصفهان یکی از انواع رشته های های بیمه ای است که وظیفه اش جبران هزینه های درمان اشخاص است .همانطور که می دانید در زمان بیماری ها و نیاز به خدمات پزشکی از جمله دارو، جراحی، بستری در بیمارستان و …  متقبل هزینه های سنگینی خواهید شد که در شرایط اقتصادیِ فعلی پرداخت این هزینه ها می تواند بسیار کمر شکن باشد. لذا شما با خرید بیمه نامه مذکور در خصوص موارد متعدد درمانی تحت حمایت شرکت بیمه قرار می گیرید. همینطور با توجه به ده درصد فرانشیز بیمه درمان شرکت سامان که پیشتر ذکر شد 90% هزینه های درمانی تا اندازه معین شده توسط بیمه گر تعهد می گردد.

 

پوشش‌ های بیمه تکمیلی چیست و چه وقت مورد استفاده قرار می ‌گیرد؟

در حقیقت، می توان گفت که پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی، تعهداتی ست که بیمه گر در قبال بیمه‌گزار متعهد است و باید آنها را به درستی انجام دهد، شرکت بیمه در زمان بروز بعضی از بیماری ها به شرح زیر خدماتی را ارائه می کند. از پوشش هایی که در بیمه درمان تکمیلی ارائه می شود میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پوشش هزینه‌ های پاراکلینیکی (سونوگرافی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی و…)
  • هزینه بیمارستانی مانند پوشش شیمی درمانی یا بستری
  • پرداخت خدمات آزمایشگاهی (نوار قلب، رادیو گرافی)
  • هزینه‌های عمل‌های حیاتی جراحی ( مغز، اعصاب، سزطان، پیوند ریه و کبد و…)
  • پرداخت هزینه‌های عمل سرپایی (گچ گرفتن، ختنه کردن)
  • پرداخت هزینه‌های عمل‌های سرپایی مثل گچ گرفتن، ختنه کردن، بخیه زدن و…
  • هزینه جراحی چشم شامل عیوب انکساری
  • پرداخت هزینه عینک و سمعک
  • پرداخت هزینه‌های دندان پزشکی به جز ایمپلنت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه.
  • پوشش ویزیت و دارو و خدمات اورژانسی
  • پرداخت هزینه حضور همراه برای بیماران زیر ۷ و بالاتر از ۷۰ سال.
  • پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی
  • پرداخت مبالغ تهیه اروتز
  • پوشش بلایای طبیعی و جبران هزینه‌های ناشی از آن

 

بیمه تکمیلی سامان

 

انواع بیمه‌های درمان تکمیلی

در زیر به انواع بیمه‌های تکمیلی درمان اشاره می‌کنیم:

  1. بیمه تکمیلی انفرادی
  2. بیمه تکمیلی گروهی
  3. بیمه تکمیلی خانواده
  4. بیمه تکمیلی زایمان
  5. بیمه‌ی تکمیلی بازنشستگان

 

بیمه نامه تکمیلی انفرادی

درواقع نام بیمه تکمیلی درمان انفرادی نشان‌ دهنده عملکرد آن است؛ این بیمه برای افرادی مناسب است که می‌خواهند بیمه‌ای را به صورت انفرادی، برای خودشان تهیه کنند. در حقیقت، این بیمه از آن بیمه‌هایی ست که به صورت محدود توسط بعضی از شرکت‌های بیمه مثل بیمه تکمیلی انفرادی سامان، بیمه تعاون و شرکت بیمه ایران ارائه می‌شود.

نرخ بیمه‌نامه تکمیلی انفرادی چقدر است؟

در بیمه درمان انفرادی، با انتخاب پوشش‌های متعدد، مبلغ حق بیمه تنوع می‌یابد. برای محاسبه هزینه و قیمت بیمه درمان، لازم است که جمع حق بیمه پوشش‌‌های انتخابی را محاسبه کنید. شرکت‌های ارائه دهنده بیمه درمان، برای سهولت کار بیمه‌گذار هزینه بیمه درمان را از همان وهله اول محاسبه و اعلام می‌کند.

لطفا توجه داشته باشید که فرانشیز بیمه تکمیلی و دوره انتظار، می‌تواند در هزینه بیمه درمان تاثیر‌گذار باشد. در حقیقت قیمت بیمه درمان تکمیلی انفرادی بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود.

بیمه تکمیلی خانواده چیست؟

قطعا هر شخصی که خانواده تشکیل داده‌است؛ در برنامه های کاری خویش ” بیمه درمان تکمیلی خانواده” را هم برای خود و هم برای خانواده اش لحاظ می‌کند.

بیمه درمان تکمیلی خانواده به ویژه برای افرادی مناسب است که عضو سازمان یا گروه خاصی نیستند. این افراد نمی توانند بیمه نامه تکمیلی گروهی داشته باشند در این شرایط، تهیه بیمه تکمیلی خانواده می تواند بیمه نامه مطلوبی برای آنها باشد.

بیمه تکمیلی گروهی چیست؟

گاهی برخی از کارفرماها یا سازمان و شرکت‌ها برای کارمندانی که در آنجت مشغول به کار هستند، بیمه درمان تکمیلی گروهی تهیه می‌کنند. کارکنان می‌توانند از پوشش‌های بیمه تکمیلی گروهی برای خود و افراد تحت تکفل استفاده نمایند.

شرایط بیمه درمان تکمیلی گروهی برای شرکت‌ها

قبلا طبق قانون بیمه، فقط شرکت‌های بالای ۵۰ نفر مجاز به استفاده از بیمه درمان گروهی برای پرسنل خود بودند، اما اخیرا، این قانون برداشته شده‌است. در قانون جدید بیم آمده است که برای شرکت های زیر ۵۰ نفر نیز، امکان ارائه بیمه درمان تکمیلی گروهی وجود دارد. از نظر پوشش‌های بیمه‌ای، بیمه نامبرده شده تفاوت آنچنانی با بیمه تکمیلی گروهی بالای ۵۰ نفر ندارد؛ این بیمه فقط از نظر مبلغ حق بیمه و سقف تعهدات درمانی، با بیمه درمان گروهی تفاوت دارد.

فراموش نشود که در حال حاضر، تعداد انگشت شماری از شرکت‌های بیمه‌گر، این نوع بیمه را ارائه می‌دهند.

هنگامی که بیمه نامه درمان تکمیلی گروهی برای گروه های زیر پنجاه نفر صادر گردد، شرکت‌های بیمه و همچنین بیمه‌گذاران موظف به رعایت شرایط زیر هستند:

  1. در بیمه درمان تکمیلی گروهی، یک پرسش‌نامه سلامت به وسیله شرکت بیمه تهیه شده است. پرسنل سازمان که می‌خواهد بیمه نامه تکمیلی گروهی را برای اعضای خود تهیه کند، باید این فرم را برای خود و اعضای تحت تکفل خود تکمیل نمایند.
  2. چنانچه پزشک معتمد بیمه، یک سری آزمایش‌ها را برای هر فرد ضروری تشخیص دهد، کسانی که طالب بیمه گروهی هستند، باید این آزمایش‌ها و معاینات را با هزینه شخصی خود انجام دهند.
  3. متقاضی بیمه میبایست برای تک تک افراد خانواده خود درخواست صدور بیمه کند. اما شرکت بیمه بعد از بررسی و انجام آزمایش‌‌های لازم،‌‌ می ‌تواند برای فرد یا افرادی از خانواده بیمه صادر نکند.
  4. مهم است بدانید که پوشش هزینه‌های رفع عیوب انکساری چشم در این بیمه ارائه نخواهد شد. برخی از شرکت‌های بیمه، عمل لیزیک را عمل زیبایی می‌دانند. هزینه عمل‌های زیبایی در بیمه تکمیلی پرداخت نخواهد شد.

 

اگر بازنشستگان فوت کنند، تکلیف بیمه درمانشان چیست؟

اگر مستمری بگیران یا بازنشستگان فوت کنند، پوشش بیمه متوقف نمی‌شود. خدمات بیمه درمان تکمیلی برای افراد تحت تکفل وی ادامه‌دار خواهد بود.

همچنین بیمه‌شدگان در صورت انصراف از پوشش های بیمه تکمیلی از اول قرارداد به مدت ۳ ماه فرصت دارند تا به کانون بازنشستگی مراجعه نمایند. آنها می‌توانند با تکمیل فرم انصراف، از پوشش بیمه‌ای خود انصراف دهند.

 

آیا هر شخصی می‌تواند چند بیمه درمان تکمیلی داشته باشد؟

بله. بر اساس ماده ۱۷ آیین نامه ۹۹ شورای عالی بیمه، اگر بیمه شده چندین بیمه درمان تکمیلی بیش از چند شرکت را داشته باشد، می‌تواند به دلخواه از هر کدام استفاده کند. به عبارتی اولویت بندی استفاده را خود او می‌تواند تعیین کند.

آیا محدودیت سنی در بیمه درمان تکمیلی وجود دارد؟

در استفاده از پوشش‌های بیمه تکمیلی، محدودیت‌ها و شرایط سنی خاصی وجود دارد. در بخش زیر به بررسی برخی از شرایط این بیمه می‌پردازیم:

  1. حداقل ۱۸ سال سن برای همه انواع بیمه تکمیلی
  2. اگر بیمه شده فرزند پسر بیمه‌گذار باشد، باید بداند که تا زمان اتمام مدت تحصیل و مشمول شدن برای خدمت سربازی می‌تواند از پوشش بیمه تکمیلی استفاده نماید.
  3. برای بیمه شده های دختر هم تا زمانی که ازدواج نکرده یا در جایی مشغول به کار نیست، می تواند از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی پدر و مادر خود استفاده کنند.

بهترین بیمه تکمیلی درمان چه نوع بیمه‌ای‌ست؟

برای پاسخ به این سوال خیلی از جوانب باید درنظر گرفته شود. از جمله نحوه دسترسی به مراکز درمانی طرف قرارداد، پوشش‌های بیمه‌تکمیلی که از شرکت‌های مختلف ارائه می‌شود، سقف تعهدات بیمه تکمیلی که در هر شرکت متفاوت است. پس از در نظر گرفتن این موارد می‌توانید بهترین بیمه تکمیلی درمان را انتخاب کرده و در مواقع لزوم از آن استفاده نمایید.

البته به این نکته هم باید اشاره کنیم که بیمه تکمیلی را با بیمه عمر اشتباه نگیرید. در مقاله بیمه عمر می‌توانید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

 

بیمه درمان تکمیلی سامان اصفهان

 

بیمه تکمیلی سامان اصفهان چیست؟

تا همین چند سال پیش شرکت های بیمه، بیمه درمان تکمیلی را تنها به صورت گروهی ارائه می دادند. یعنی امکان خرید این بیمه نامه به صورت انفرادی وجود نداشت، اما مدتی بعد شرکت بیمه سامان و چند شرکت محدود، شروع به ارائه بیمه نامه درمان تکمیلی نمودند. لازم به ذکر است شرکت بیمه سامان از شرکت های مطرح و پر فروش در خصوص بیمه درمان انفرادی به شمار می آید.

 

نکته: خانواده های سه نفر به بالا می توانند این بیمه را با ۱۵% تخفیف خریداری نمایند. همینطور در صورتی که بیمه گذار دارای بیمه نامه عمر شرکت سامان باشد، 10% تخفیف در صورت خرید قسطی هم شامل وی می شود. نهایت تخفیف طرح ها 10% است.

 

سوالات متداول

بیمه تکمیلی چیست؟

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع‌ پوشش‌های بیمه‌‌ای، بیمه‌ تکمیلی درمان است‌. با توجه‌ به‌ اینکه‌ انسان همواره‌ در معرض‌ خطر انواع‌ مختلف‌ بیماری‌ها بوده‌ و هست‌، به ناچار برای معالجه‌ بیماری و بهبودی، متقبل‌ هزینه‌‌های سنگین‌ پزشکی، دارو، عمل‌ها‌ی جراحی و مخارج‌ بیمارستان‌ می‌شود. به‌ منظور کمک‌ در پرداخت چنین‌ هزینه‌هایی، بیمه‌های درمانی طراحی و به متقاضیان ارائه می‌گردند

 

بیمه تکمیلی خانواده:

از آنجایی که تمام افراد نمی‌توانند تحت نظر ارگان یا سازمان خاصی به صورت گروهی بیمه تکمیلی درمان را تهیه نمایند، بیمه سامان اقدام به ارائه طرح بیمه تکمیلی برای خانواده‌ها نموده است در بیمه تکمیلی خانواده، ما به عنوان بیمه‌گر متعهد می‌شویم که کلیه هزینه‌های درمانی و بیمارستانی بیمه‌گذار شامل هزینه‌های بیمارستانی، عمل‌های جراحی، پاراکلینیکی، جراحی‌های سرپایی، خدمات آزمایشگاهی، هزینه‌های آمبولانس، زایمان، ویزیت، دارو و دندانپزشکی را براساس شرایط بیمه‌نامه تکمیلی درمان خانواده و فرانشیز توافق شده پرداخت کنیم

 

مزایای بیمه تکمیلی خانواده سامان:

با بیمه ی تکمیلی خانواده، می‌توان از مزایای زیر نیز بهره‌مند شد:

  • استفاده از طرح‌های متناسب با نیاز بیمه‌ای و توانمندی مالی هر فرد
  • پرداخت هزینه‌های بستری در بیمارستان
  • پرداخت هزینه عمل‌های جراحی خاص
  • پرداخت هزینه‌های تشخیصی، پاراکلینیکی و هزینه‌های جراحی‌های سرپایی
  • جبران هزینه‌های زایمان، نازایی و ناباروری
  • پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی
  • و ...

 

خرید بیمه تکمیلی خانواده سامان بدون داشتن بیمه‌ پایه:

درگذشته برای خرید بیمه تکمیلی، داشتن بیمه‌ پایه (تامین اجتماعی، حوادث درمانی، خدمات درمانی نیروهای مسلح و سلامت ایرانیان) در اکثر شرکت‌های بیمه الزامی بوده‌است. اما هم‌اکنون بعضی از شرکت‌های بیمه از جمله بیمه سامان برای رفاه حال خریداران بیمه تکمیلی خود، لزوم داشتن بیمه‌ پایه را حذف نموده‌اند و در صورتی که خریدار بیمه تکمیلی، بیمه‌ پایه نداشته‌باشد، تنها ۱۸ درصد به مبلغ حق‌بیمه او افزوده خواهدشد و تغییر دیگری در بیمه‌نامه تکمیلی او به علت نداشتن بیمه‌ پایه رخ نخواهد داد

 

دوره انتظار بیمه تکمیلی سامان :

به مدت زمانی گفته می‌شود که پس از گذشت آن بیمه‌گذار می‌تواند از پوشش‌های بیمه‌نامه خود استفاده نماید.
هریک از طرح‌های بیمه تکمیلی خانواده سامان دارای دوره‌ی انتظار ۳ ماهه برای جراحی و دوره انتظار ۹ ماهه برای زایمان می‌باشند.
به این معنا که برای استفاده از پوشش بستری و جراحی بیمه‌نامه تکمیلی، باید حداقل ۳ ماه و برای استفاده از پوشش زایمان، نازایی و ناباروری باید حداقل ۹ ماه از خرید آن گذشته‌باشد، بنابراین می‌بایست قبل از بارداری برای خرید بیمه تکمیلی با پوشش زایمان اقدام کنید

 

روش‌های پرداخت حق‌بیمه‌ تکمیلی :

پرداخت حق‌بیمه به روش نقدی و یک‌جا ، شامل ۱۰ درصد تخفیف خواهد شد و درصورتی که بیمه‌گذار مایل به پرداخت حق‌بیمه خود به‌صورت اقساطی باشد، می‌بایست حداقل 30% از کل حق‌بیمه را به‌صورت نقدی تسویه نموده و مابقی را نهایتا طی 9 قسط مساوی متوالی ماهانه یا 3 قسط متوالی مساوی سه ماهه پرداخت نماید. (تقسیط بیمه‌نامه‌ها صرفا با دریافت چک امکان‌پذیر است.)

 

تخفیفات قابل ارائه :

الف) بیمه‌گذار در صورت داشتن هر یک از شرایط زیر مشمول اخذ حداکثر10% تخفیف بر روی مبلغ حق‌بیمه می‌گردد:

  • بیمه‌گذار دارای بیمه نامه عمر سامان بوده باشد.
  • بیمه‌گذار حق‌بیمه خود را به‌صورت نقدی (یک‌جا) پرداخت نماید.

ب) در صورتی‌که تعداد بیمه‌شدگان (براساس صفحه اطلاعات همسر و فرزندان در شناسنامه بیمه‌گذار) 3 نفر و بیشتر باشد، صدور بیمه نامه مشمول 15% تخفیف خواهد شد.

 

فرآیند دریافت هزینه‌های پزشکی از شرکت بیمه سامان :

دو روش برای دریافت هزینه‌های پزشکی مورد تعهد بیمه سامان وجود دارد که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت :

روش اول: بیمه‌گذاران به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سامان مراجعه کنند
در صورت مراجعه بیمه‌گذار به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سامان که امکان صدور معرفی‌نامه به صورت آنلاین را داشته‌باشند، در همان محل معرفی‌نامه به صورت آنلاین برای آن‌ها صادر می‌شود.
در این حالت پرداخت هزینه‌های درمانی بیمه‌گذار تا سقف تعهدات پوشش‌های بیمه سامان برعهده‌ی خود شرکت می‌باشد و بیمه‌گذار فقط باید ۱۰ درصد هزینه‌های پزشکی را در همان محل به عنوان فرانشیز و سهم خود پرداخت کند.
در صورتی که بیمه‌گذار بخواهد به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سامان که امکان صدور معرفی‌نامه به صورت آنلاین را ندارند، مراجعه کند، باید از قبل به نمایندگی‌های بیمه سامان رفته و برای مرکز درمانی مورد نظر خود معرفی‌نامه دریافت نماید. در این حالت نیز مانند حالت قبل بیمه‌گذار فقط باید ۱۰ درصد هزینه‌های پزشکی را در همان جا، به عنوان فرانشیز و سهم خود پرداخت نماید.

روش دوم: بیمه‌گذاران به مراکزی به غیر از مراکز طرف قرارداد بیمه سامان مراجعه کنند.
در این صورت اگر بیمه‌گذار بیمه‌ پایه داشته‌باشد و بخواهد از آن استفاده‌کند در ابتدا باید با فاکتور هزینه‌ها و مدارک درمانی به بیمه‌ پایه خود مراجعه نماید و مبلغ مورد تعهد بیمه گر اول را دریافت کند. پس از آن بیمه‌گذار باید به یکی از نمایندگی‌های بیمه سامان مراجعه نماید و با تحویل مدارک خود مابقی هزینه‌ها به استثنای ۱۰ درصد فرانشیز را دریافت کند. همچنین علاوه بر تحویل مدارک به نماینده‌ی خود می‌توانند مستقیما مدارک خود را تحویل شعبات بیمه سامان یا شرکت درمانت دهند.
در غیر این صورت اگر بیمه‌گذار، بیمه‌ پایه نداشته باشد و یا نخواهد از آن استفاده کند، می‌تواند از همان ابتدا به یکی از نمایندگی‌های بیمه سامان مراجعه نماید و هزینه‌های پزشکی خود را تا سقف تعهدات بیمه سامان از آن دریافت کند.

 

بیمه درمان تکمیلی خانواده

 

بیمه درمان تکمیلی از نان شب هم واجب تر است!

سعی کردیم در این مقاله راهنمای کاملی برای سوال ” بیمه تکمیلی چیست؟ و بهترین شرکت بیمه دهنده در ایران” ارائه کنیم.

و در مقاله بیمه سامان اصفهان هم انواع بیمه نامه هایی که تحت پوشش بهترین شرکت بیمه ایران هست رو بطور کامل شرح دادیم و میتونید با خواندن اون

اطلاعات بسیار زیادی در زمینه بیمه و انواع آن کسب کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر میتوانید شماره تماس خود را در پایین صفحه وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و در انتخاب بهتر یاریتان کنند.

نمایندگی بیمه سامان عظیمی : azimisaman.ir

ارسال نظر





ما همیشه سعی می کنیم تا بهترین پشتیبانی را برای شما داشته باشیم

خرید بیمه نامه

درخواست مشاوره

برای درخواست مشاوره شماره تماس خود را وارد کنید:


ارسال

image
image
image
image